Monday 9 December 2013

Now You See Me

              Assalamualaikum. Hari ni nak cerita psl kena prank dgn kwn2 dekat Tanah Aina mlm Sabtu. Before that, kat sana tempat dia Subhanallah, cantik sgt. Damai je. Igtkan banjir and sg keruh, ttp alhamdulillah semua okay cuma lecak sikit je tak sedap and line takdak.
             Mlm Sabtu. Pegi hall dia, main ping pong and sembang2. Tepat jam 9 mlm, ada tayangan video. Lps dah abis tu, ada pasang cerita Now You See Me. This movie was amazing and mindfreak. Tak rugi tgk. Aku masa tu duduk row depan2. Kwn2 aku rmi duduk belakang 2 3 org je depan aku. Itu tak kisah la sbb diaorg mls nk layan movie ni. Aku sorang je yg beria2. Time2 tgh tgk tu pulak.. Husna ckp ' Sara, jom teman aku pegi toilet' . Pulak dah. Org tgh syok ni. Aku ckp la, ' Taknak, ajakla org lain'. Husna paksa jugak. Tp still taknak. Hahaha. Tiba2 cikgu Padali panggil semua pergi melawat cikgu Afiqah yg tiba2 sakit. Aku pun risau jugak ah. So semua pergi khemah cikgu. Time2 tgh otw pegi khemah, tiba2 semua naik tempat makan dia. Aku sumpah tgh blur gila. Kata cikgu sakit. Time tu dah rmi dah kat situ. Aku pun naik la tempat makan tu dgn takde perasaan. Apa yg aku perasan time nak naik, Nabila dah senyum2 kat atas tu, Aizad tgh pumping kat meja lol gila, then tiba2 "HAPPY BIRTHDAY TO YOUUUUUU....". Nampak ada cake chocolate! Suprise!!! Aih, kena prank rupanya! Unexpected langsung! Addy cakap 'Muka Sara blur gila'. Lps tu, ada abang2 kat sana nyanyikan jugak utk aku and panggil birthday girl pergi kat dorang. Tp aku taknak. So dorang igt birthday girl dia, Bello. xD
             Disebalik tabir- Pagi tu abang Zhaf ada tanya, ' yg mana satu Sara?' Pelik jugak dia tanya mcm tu.. Shu pula ckp yg aku dah perasan sbb time siang2 tu dia ada trlepas ckp " sambut mlm ni jelah", then aku pdg dia. Tp aku tak dgr langsung pun senanya. Nabila yg plan semua ni dr mlm sebelum pegi Tanah Aina. Then suruh abg Zhafran beli cake. Bawak dr KL tuuu sampai Pahang.
Mlm tu.. Diaorg ckp ' Kau tau tak, kitaorg nak panggil kau bukan main susah. Ada ke nak tgk movie sampai abis.' Aku gelak je haha sbb movie best doh. Diaorg rmi2 duduk blkg sbb ada 'meeting' rupanya psl benda ni..Bila aku pusing, nampak normal je diaorg. Buat khusyuk tgk movie je semua. Suci je en.. Diaorg cakap lg ' Susah nak buat plan sbb kau asyik pusing blkg je' . Haha sbb aku tgk korang ada yg kejap2 keluar, kejap2 masuk.. Kang aku sorang2 tgk pulak kat situ. Dorang ckp sbb 'kitorg nak pegi tgk cake, sbb senget and nak plan mcmana nak panggil kau.' Nasib baik abang Jamil dpt betulkan cake tu. Plan A- Nabila and Shu suruh Husna ajak aku pergi toilet, then bila dah balik dr toilet tgk semua takde, so Husna ajak pegi cari diaorg and jumpa at tempat mkn. Plan A gagal sbb aku taknak, haha. Plan B- Bello nak buat2 call cikgu. Tp Shu ckp nampak sgt tipu sbb kat sana takde line. Gaga lg. Plan C- Akhirnya suruh cikgu Padali buat announcement pegi lawat cikgu. Ha, tiba2 teringat yg aku perasan Bello ada bangun jugak kat sblh cikgu !! Patutlah !! Then pegi sana, aku nampak Aizad tgh pumping tu rupanya2 dia nak cover cake! xD Aku dah speechless dah time dorang suruh make a wish. Terharu sgt. Cikgu tak dpt join sbb letih sgt. Tp C Haiza ckp 'saya ada dgr orang nyanyi lagu Birthday. 2 kali. Cikgu igt mimpi' haha sekali dgn abang2 yg wish tu. So aku nak ucap terima kasih kt semua kwn2 yg dah susah payah buat benda ni. And abang Zhaf yg tolong buat cake. And dia, Aizad, and Jamil yg bw dr KL sampai Pahang. And Bello yg plan semua ni. And cikgu Haiza, CMP, C.Afiqah, Shu, Erin, Mai,, Addy, Aina, Salsa, Husna, Waneeda, Isma yg bekerjasama dlm menjayakan celebration ini. Betul2 buat aku happy. Hanya Allah shj yg dpt membalasnya. First time kena prank and betul2 teruja.. Pengalaman yg tak dpt dilupakan. Mindblowing~

No comments:

Post a Comment